The book of Ann is the 12th FRIOUR project.

Who is Ann? For me she is a real person.
For you she's a mythical femail.

Let's construct together the book of Ann!

How does she feel? How does she thinks? How does she act? Is she a rebel? Is she a mother? Is she the salt of the earth?

Free size and medium. Text and poems are also welcome. Deadline for contributions is 31 December 2011.
All the contributions will be united in a time capsule.
Documentation on this blog.
Unfriendly femail mail art will be banned.

Mail address: The book of Ann, c/o Guido Vermeulen, Thomas Vinçottestreet 81, B-1030 Brussels, Belgium

Email: signsstones@yahoo.com

Zoeken in deze blog

woensdag 30 maart 2011

SCHAAKMAT, voor Ana & Carlos

SCHAAKMAT

*voor Ana & Carlos *


Door de achterruit van de snelle wagen
zien wij wolken
schaken met voorbijrazende bomen.

Wij spelen verstoppertje sterven
achter diezelfde bomenlast
want tja, de dood is en blijft
een doodleuk kinderspel.

Mijn dode moeder wandelt hand in hand met mij.
Mijn dode vader ligt in bed met zijn geheime minnares:
de krolse kapster van een ongeduldig geheugen.
Zij hijgt dat ook ik sterven zal als een fluitje van een cent
met de eenvoud van een uitgeputte uitgepufte kaars.

De kat PUCKY keert na weken dwalen terug naar huis.
Zij werd door papa met zijn snelle wagen
ergens ver weg gedropt omdat het lieve dier
liever stoeide met zijn beide zonen,
en dat kon hij uiteraard niet zomaar verdragen.

Op het vakantiestrand slapen nog steeds de oorlogsbunkers,
het onderkomen van de leugen en de haat, het asiel voor zoveel kwaad.
Mijn grootmoeder heb ik nooit gekend.
Mijn grootvader was een trotse smid.
Op zijn aambeeld sla ik mijn herinneringen
stuk.
In een kartonnen doos begraaf ik ze in de tuin.
In die doos stop ik ook een papiertje in een vingerhoed
met daarop geschreven: "Is er wel echt leven
voor de dood"

De wolken kijken toe, haast onverstoord en vertellen mij met milde schijn
"aan alle boze sprookjes komt vroeg of laat een eind".



Guido Vermeulen
29 maart 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten